Hiv /S I D A

HIV este prezenta în grade variabile, în secretiile genitale si de sânge la toate persoanele infectate cu HIV, indiferent daca au sau nu simptome.Raspândirea HIV poate sa apara atunci când aceste secretii vin în contact cu tesuturi, cum ar fi vaginul, zona anala, gura, ochi (mucoasele), sau cu o leziune de la nivelul pielii, cum ar fi o punctie de ac. Cele mai comune modalitati în care virusul HIV se raspândeste în întreaga lume includ contact sexual, ace, si prin transmiterea de la mama infectata la nou-nascutii lor în timpul sarcinii, in timpul nasterii, sau alaptare.

Transmitere sexuala a HIV a fost descrisa de la barbat la barbat, la barbati la femei, la femei la barbati, si de femei pentru femei prin sex vaginal, anal, si oral.Cel mai bun mod de a evita transmiterea sexuala este abstinenta de la sex pâna când este sigur ca ambii parteneri intr-o relatie monogama nu sunt infectati cu HIV. Deoarece testul anticorpi HIV poate dura luni de zile pentru a deveni pozitiv dupa infectie, ambii parteneri ar trebui sa fie testati negativ pentru cel putin 12 si pâna la 24 saptamâni dupa ultima lor expunere potentiala la HIV. În cazul în care abstinenta este iese din discutie, cea mai buna metoda este utilizarea unor bariere de latex. Acest lucru presupune plasarea unui prezervativ pe penis în scopul de a evita expunerea la lichide pre-ejaculatorii si ejaculatorii care contin potentiali virusi HIV.Pentru sexul oral, prezervativele trebuie sa fie utilizate pentru felatie (contact oral cu penisul) si bariere latex (baraje dentare) pentru cunnilingus ( contact oral cu zona vaginala). Un baraj dentar este orice bucata de latex care impiedica secretiile vaginale de la vin în contact direct cu gura. Desi barajele astfel ocazional pot fi achizitionate, acestea sunt cel mai adesea create prin taierea unei bucati patrate de latex de la un prezervativ.

Raspândirea HIV prin expunerea la sânge infectat, de obicei, ace de seringa, reprezinta de asemenea o problema. HIV, pot fi raspândite prin schimbul de ace pentru steroizi anabolizanti pentru creserea masei musculare, tatuare, si body piercing. Pentru a preveni raspândirea virusului HIV, precum si alte boli, inclusiv hepatita, acele nu ar trebui sa fie reutilizate. La începutul epidemiei de HIV, multe persoane au achizitionat infectia cu HIV de la transfuzii de sânge sau produse din sânge. În prezent, cu toate acestea, pentru ca sângele este testat atât pentru anticorpi la HIV si virusul efectiv înainte de transfuzie, riscul de a dobandi cu HIV în urma unei transfuzii de sânge este extrem de mica si este considerat nesemnificativ.

Exista putine dovezi ca HIV pot fi transferate prin atingere astfel cum s-ar putea sa apara într-un cadru de uz casnic. De exemplu, daca nu exista rani deschise sau sânge în gura, sarutul, în general, este considerat a nu fi un factor de risc de transmitere HIV. Acest lucru se datoreaza faptului ca saliva, spre deosebire de secretiile genitale, a fost demonstrata ca contine foarte putin HIV. Cu toate acestea, riscurile teoretice sunt asociate cu impartirea de periute de dinti si lame de ras, deoarece acestea pot provoca sangerari, si sangele poate contine cantitati mari de HIV. Prin urmare, aceste elemente nu ar trebui sa fie folosite la comun cu persoane infectate. În mod similar, fara expunere sexuala sau un contact direct cu sânge, exista un risc scazut de contaminare cu HIV la locul de munca sau clasa.

Timpul de la infectarea cu HIV pana la dezvoltarea SIDA variaza. Rareori, unele persoane dezvolta complicatii ale HIV, care definesc SIDA, în termen de un an, în timp ce altele raman complet asimptomatice chiar si 20 de ani de la data de infectie. Cu toate acestea, în absenta terapiei antiretrovirale, timp pentru progresia afectiunii de la infectia initiala la SIDA este de aproximativ 8 la 10 de ani. Motivul pentru care oamenii dezvolta SIDA in ritmuri diferite ramâne un domeniu activ de cercetare.

În termen de saptamâni de la infectie, multi oameni vor dezvolta simptome de infectie primara sau acuta, care de obicei au fost descrise ca o “mononucleoza” sau “gripa”, ca boala, dar poate varia de la minim febra, dureri, si dureri la simptome foarte severe. Cele mai frecvente simptome ale infectieiprimare cu HIV sunt :febra, dureri osteo-musculare.

Tendintele continua spre simplificarea regimuri de medicamente pentru a îmbunatatiaderenta si reduce efectele secundare. În plus, disponibilitatea de mai multe medicamente noi, în noi clase a facut posibila, pentru suprimarea incarcaturii virale la niveluri nedetectabile.
Acest lucru ar putea fi sub forma unei cure cu eradicarea completa a HIV din organism sau de o vindecare functionala în cazul în care virusul persista, dar este în imposibilitatea de a se replica, o situatie similara cu ceea ce se întâmpla atunci când pacientii se afla sub tratament antiretroviral eficient. Cercetarea se afla în stadii foarte timpurii cu privire la dezvoltarea de strategii pentru eradicarea virala. Studiile pentru a controla replicarea virala în absenta terapiei antiretrovirale sunt urmarite în mod activ, desi pâna acum cu succes limitat. O strategie a fost terapii bazate pe sistemului imunitar pentru a stimula raspunsul natural imun la HIV si permite un control complet sau partial. Un alt domeniu de cercetare este de purjare celulele infectate, asa-numitele “rezervor latent” cu diversi agenti pentru a facilita eradicarea din organism.