Durere la urinare

Ce este durerea la urinare?

Urinarea este eliminarea de urina din organism si este în mod normal, un proces nedureros. Atunci când apare urinare cu durere,, presiune, ardere, sau alte tipuri de disconfort, este, în general, un simptom al unei boli subiacente sau tulburare. Aceasta poate include infectie, inflamatie, sau alte conditii ale tractului urinar (rinichi, uretere, vezica si uretra) sau ale sistemului de reproducere. Durere urina este, de asemenea, cunoscuta sub numele de disurie.

Durere la urinare poet aparea în deschiderea uretrei, care este deschiderea în cazul în care urina paraseste corpul, sau poate sa apara oriunde în zona genitala a femeii, în special deschiderea vaginala. În ambele sexe, dureri în timpul urinarii pot sa apara în partea inferioara a abdomenului, zona pelviana, sau zona de flanc din partea inferioara a spatelui.

Dureri urinare pot aparea la toate grupele de vârsta si populatiilor, si poate sau nu poate sa apara cu simptome suplimentare, cum ar fi urina tulbure, urina cu sange, modificari ale culorii urinei, urina urat mirositoare, si urinare frecventa.

În unele cazuri, durerea poate datorata bolilor grave sau care pun viata în pericol, cum ar fi pielonefrita (infectie la rinichi). Solicitati medicala prompta daca aveti dureri la urinare. Diagnosticareal si tratamentul la timp a cauzei subiacente reduce riscul de complicatii grave sau care pun viata în pericol, cum ar fi insuficienta renala si soc.

Solicitati asistenta medicala imediata (apel 112) daca aveti dureri urinare cu durere abdominala severa sau flanc, sau o schimbare în constiinta sau vigilenta.