De ce urinez prea mult?

Urinarea frecventa, deasemenea cunoscuta in termeni medicali ca si poliurie, este o afectiune in care simti nevoia de a urina mai des decât de obicei. Urinarea frecventa poate sa apara dintr-o varietate de motive, dintre care unele nu sunt grave sau daunatoare. De exemplu, urinarea frecventa poate sa apara dupa ce ati baut o cantitate mare de lichide, în special cele care contin cafeina sau alcool. Sarcina poate provoca urinare frecventa din cauza presiunii puse pe vezica urinara printr-un uter largit.

În cazul în care urinarea frecventa este inexplicabila sau persistenta, aceasta poate fi un simptom al unei boli subiacente, tulburari sau afectiuni. Acestea includ diabetul zaharat, infectii ale tractului urinar, maririi in volum a prostatei, si efectele secundare ale anumitor medicamente, cum ar fi diureticele.

Urinarea frecventa poate sa apara în toate grupele de vârsta a populatiei, si acesta poate sau nu poate sa apara cu simptome suplimentare, cum ar fi un miros de urina si/sau senzatie de arsura la urinare. Nicturia este urinare frecventa în timpul noptii, care este frecventa la barbati de varsta mijlocie si in varsta deopotriva.

În unele cazuri, urinarea frecventa poate fi din cauza bolilor grave sau care pun viata în pericol cum ar fi pielonefrita, urosepsis sau diabet zaharat. Solicitati asistenta medicala prompta daca aveti urinare frecventa persistenta. Diagnosticul si tratamentul la timp a cauzei subiacente reduce riscul de complicatii grave sau care pun viata în pericol, cum ar fi insuficienta renala si soc.

Daca aveti urinare frecventa cu simptome cum ar fi febra mare, dureri abdominale sau in flancuri, urina este cu sange, sau alterare a constiintei sau starii de hiperexcitabilitate, solicitati imediat asistenta medicala de urgenta.